Konveyör ızgaralı katı yakıtlı buhar
kazanı
Su borulu ve Alev borulu kazan tiplerini tek bir gövdede birleştiren katı yakıtlı
buhar kazanı birleşik iki kısımdan oluşur.
Döner ızgara üzerine monte edilen Su borulu (boru+ lama) primer ocak gerekli
yükseklikte imal edilerek ızgaranın üzerinde büyük hacimli bir yanma odası oluşturur.
Alev duman borulu Skoç tip kazan ile radyasyon ısı kazanı su kollektör boruları ile
birbirine bağlanır.
Büyük hacimli yanma odası katı yakıtlarda alev boyunun ve yanma verimliliğinin
maksimum düzeyde elde edilmesi için gereklidir.
Alev duman borulu kazan iki geçişli olup gerekli kapasite için maksimum verimi elde
edilebilecek şekilde dizayn edilmiştir.
Boru çapları, duman geçişlerinin uygun hızlarda olacağı şekilde dizayn edilmiştir.
Kazan içerisinde dumanın geçil yollarının yeterli olmasından dolayı yakılan yakıttan
elde edilen ısının çok büyük bir kısmı kazan içerisinde kalmakta ve buhar üretimi için
kullanılmaktadır.
Daha geniş buhar hacmi sayesinde sistem pik buhar çekişlerine anında cevap
verebilmekte, su borulu primer ocak sayesinde ise flash hızlı buhar üretim
sağlamaktadır.
Alev duman borulu kazanın borularının değişimi; ön ve arka kapakları açılarak çok
rahat bir şekilde yapılabilmektedir.
Döner ızgaralı katı yakıt yakma sistemi
Su borulu primer yanma odasının altına monte edilen konveyör ızgaralı yakma
ünitesidir.
Döner ızgara; ısıya dayanıklı özel alaşımlı döküm malzemeden imal edilmiştir. Zincir
baklaları; aralarından, yanmayı bütün yüzeyde sağlayabilen ince hava çıkışları
oluşturacak şekilde dizayn edilmiştir. Çok sayıdaki hava kanallarından ve ayar
klapelerinden gerek görülen miktarda yakma havası ızgaraya alttan verilerek, yanma
kapasitesi istenen düzeyde tutulabilir.
Inverter kullanılarak; ızgara üzerine yüklenen kömürün yanma verimine göre, stoker
hızı ayarlanır.
Kömür; döner ızgaranın üzerine serilmeye başladıktan hemen sonra kazan girişinde
yanmaya başlar, ızgaranın sonuna kadar homojen bir şekilde devam eder.
Döner ızgara ünitesi fabrikamızdan komple montajlı olarak sevk edilir. Kullanılacak
kazan da ayrı bir ünite olarak vinçle konveyör ızgaranın üzerine yerleştirilir. Bu işlem
saha montajının çok kısa sürede bitmesini sağlar.
Düz zemin betonu üzerine yerleştirilen konveyör ızgara ve kazan, müşterinin inşaat
maliyetini minimuma indirir, buda en önemli avantajlarından biridir.
Yakılacak kömür Çevre ve Orman Bakanlığı’nın tarif ettiği yönetmeliklere uygun
kalitede olmalıdır. Külü, nemi ve kükürt oranı düşük, kalorisi yüksek kömür tercih
edilmelidir.
Katı sistemlerinin dünyada en çok kullanılan ve geliştirilmiş dizaynlarından biri
olan Konveyör ızgaralı kömür yakma sistemleri buhar ve kızgın yağ kazanlarımızda
kullanılmaktadır.
Konveyör ızgara; ısıya dayanıklı özel alaşımlı döküm malzemeden imal edilmiştir.
Zincir baklaları; aralarından, yanmayı bütün yüzeyde sağlayabilen ince hava çıkışları
oluşturacak şekilde dizayn edilmiştir.
Çeşitli sayıdaki hava kanallarından gerek görülen miktarda yakma havası ızgaraya
alttan verilerek yanma kapasitesi istenen düzeyde tutulabilir.
Hız ayarlayıcı vasıtasıyla; ızgara üzerine yüklenen kömürün yanma verimine göre,
ızgaranın dönme hızı ayarlanabilir.
Izgaraya kömür yükleme bunkerinin arkasında yer alan ayarlanabilen sistem
vasıtasıyla kömürün bütün ızgara yüzeyine eşit ve istenen kalınlıkta yayılması sağlanır.
Katı Yakıt; konveyörlü ızgaranın üzerine serilmeye başladıktan hemen sonra kazan
içerisinde radyasyon ısıya maruz kalarak içerisindeki gazları serbest bırakır ve
sistemde önce gazlar kazan girişinde yanmaya başlar, konveyörün sonuna kadar homojen bir
şekilde kömürün yanması devam eder.
Yanma tam olarak bittiği için kalan cüruf miktarı çok azdır ve bu da cüruf teknesine
dökülür ve dışarı alınır.
Döner ızgarada elektronik PLC Sistemi ile buhar basıncı ile doğru orantılı çalışarak
Basıncın düşmesi hallinde de ızgara otomatik olarak kömür besleme hızı ve yanma gerekli
değerlere ulaşır. Böylelikle uygulanan programlama ile kritik basınca ulaşıldığında
sistem tamamen durdurulmaksızın rölantiye alınır. Bu da enerji kaybını minimize eder.
Yakma havası ve sekonder havalar ızgaranın her iki yanından PLC kontrollü olarak
verilerek ızgaranın soğutulması ve yanmanın bütün ızgara yüzeyinde olmasını temin
edilmektedir.
Izgara altına dökülen yanmamış kömürler ızgaranın özel dizaynı sayesinde ön
tarafında bulunan haznede birikir buradan kömür havuzuna otomatik olarak alınan kömür
yakılmak üzere tekrar ızgaraya gönderilir. Kömürün bunkerlere yüklenmesi, yakılması ve
cürufun deşarjına kadar olan tüm işlemler PLC otomasyon sistemi ile tam otomatik olarak
gerçekleş mektedir. Bu sayede hem yüksek verimli bir yanma hem de çok düşük emisyon
değeri sağlanmış olur.